Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

A OBRA DA ESTRADA AC-566 EN VALDOVIÑO COMEZARÁ TRAS AS VACACIÓNS DO NADAL

As obras da estrada AC-566, en case catro quilómetros, desde o núcleo urbano de Valdoviño cara a Cedeira, comezarán despois das vacacións de Nadal. « Xa se firmou a acta de replanteo e por iso están xa colocados os carteis», explican desde a Consellería de Infraestruturas e Mobilidade, que promove esta actuación, cun custo de algo máis de 4,6 millóns de euros, incluído o prezo da expropiación das 136 leiras ocupadas.

Os traballos desenvolveranse desde a zona do Carballal ata A Ramalleira. Ao longo dos dous primeiros quilómetros está previsto mellorar o trazado actual, habilitando « carrís adicionais para adiantamento seguro entre os puntos quilométricos 0+100 e 2+535 en sentido directo, e do 1+150 ao 1+165 á inversa», detallan desde o departamento de Ethel Vázquez. Do punto 1+919 ao 2+535 manterase a vía existente, «para minimizar as afeccións á canteira e á vagada que conforma este subtreito».

A Consellería optou por non empregar a canteira para provisión de terras, «para evitar calquera tipo de afección á Rede Natura». A Sociedade Galega de Historia Natural solicitou en xullo á Fiscalía de Medio Ambiente a paralización cautelar da ampliación deste tramo da AC-566, «porque afectaría á Zona de Especial Conservación Costa Ártabra e a unha importante poboación do fento ameazado Woodwardia radicans». Infraestruturas asegura que «se fixeron novos traballos de campo específicos, que permitiron descartar por completo a presenza de especies protexidas non ámbito dá actuación».

Entre os puntos 2+535 e 3+635 rectificaranse as curvas existentes, ampliando os radios a un valor mínimo de 130 metros, e engadirase un carril no sentido Cedeira-Valdoviño do 2+900 ao 3+600. Desde aí ata o final do tramo no que se vai a intervir non se alterará o trazado. Para o alcalde de Valdoviño, Alberto González, o inminente inicio das obras «é algo a aplaudir». Sobre o resto da vía, ata Cedeira, alude á maior complexidade, sobre todo no tramo das curvas de Landeira, «porque ao estar en zona de Rede Natura esixe un estudo de impacto ambiental, por iso decidiuse empezar por un tramo que non requirise autorizacións sectoriais e non esperar a abordar todo o traxecto á vez, como prevía o proxecto da época do bipartito».

O resto da vía, ata Cedeira

El rexedor de Cedeira, Pablo Moreda, valora a intervención, «a de maior calado que se fai nesta estrada nos últimos 30 anos». E incide na necesidade de avanzar cara á mellora do resto da vía. Un dos puntos conflitivos sitúase na zona Esteiro, onde a creación dun terceiro carril, para favorecer os adiantamentos, obrigaría a quen circule de Esteiro cara a Ferrol a dirixirse ata o centro da vila, na praza de Galicia, para dar a volta na rotonda.

Fonte: La Voz de Galicia
IR Á LIGAZÓ La obra de la carretera AC-566 en Valdoviño comenzará tras las vacaciones de la Navidad